جمعه , اردیبهشت 14 1403

همه چیز درباره انواع گردنبند زنانه و مدل مناسب شما

همه چیز درباره انواع گردنبند زنانه و مدل مناسب شما

همانطور که می‌دانید زیورآلات یکی از پرطرفدارترین اکسسوری‌ها برای خانم‌ها می‌باشند. گردنبند زنانه نیز یکی از انواع زیور آلات است که انواع مختلفی دارد. به نظر شما انواع گردنبند زنانه کدامند؟ چه نوع گردنبندی برای شما مناسب است؟ اگر شما هم قصد خرید گردنبند را دارید بایستی با گردنبندهای مختلف آشنا شوید. در ادامه این مقاله بیشتر راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع گردنبند زنانه

1. گردنبند زنانه یقه‌ای یا گلوبند

امروزه به گردنبندهایی که کوتاه‌ترین طول را دارند، گردنبند یقه‌ای می‌گویند. این گردنبند همانطور که از اسمش پیداست، بالای استخوان ترقوه قرار گرفته و به گردن می‌چسبد. گردنبند یقه‌ای در ضخامت‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که انتخاب هر یک از آن‌ها به سلیقه فرد بستگی دارد. لازم است بدانید که طول این گردنبند می‌تواند بین 30 الی 40 سانتی متر باشد.

 

گردنبند یقه_ای-min
گردنبند یقه_ای-min

 

2. گردنبند پرنسسی

این گردنبند زنانه ظاهر شیک و سلطنتی دارد و در ساخت آن از نگین‌های متعددی استفاده شده است. این گردنبند طولی حدود 42 الی 48 سانتی متر را به خود اختصاص داده است و در دو نوع سبک و سنگین در بازار وجود دارد. اگر قصد خرید گردنبندهای پرنسسی را دارید، باید بدانید که این گردنبندها دقیقا زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرند و برخی از آن‌ها دارای آویز در نقطه کانونی می‌باشند. گردنبند پرنسسی که گردنبندی شیک و مدرن است؛ مناسب‌ترین گزینه همراه لباس‌های یقه هفت یا کت زنانه می‌باشد.

 

گردنبند پرنسسی-min
گردنبند پرنسسی-min

 

3. گردنبند چوکر یا طوقی

گردنبند چوکر نیز همانند گردنبند زنانه یقه‌ای در دسته‌ی گردنبندهای کوتاه قرار می‌گیرد و در جنس‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد. لازم است بدانید که به این گردنبند، گردنبند طوقی نیز گفته می‌شود. در مقایسه یا گردنبند یقه‌ای طول گردنبند چوکر کمی بیشتر است و دقیقا زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. استفاده از این گردنبند همراه لباس‌های یقه باز و دکلته بسیار پرطرفدار است و ترکیب بی‌نظیری را به وجود می‌آورد. اگر قصد آشنایی با طول این گردنبند را دارید، باید بدانید که طول آن چیزی حدود 35 الی 45 سانتی متر است. شما می‌توانید این گردنبند را با استایل‌های مختلفی نظیر استایل رسمی، محل کار و در مهمانی‌ها استفاده کنید.

 

گردنبند چوکر-min
گردنبند چوکر-min

 

4. گردنبند کمندی یا طنابی

این گردنبند زنانه خاص به گردنبند طنابی و ریسمانی نیز معروف است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این گردنبندها یکی از بلندترین نوع گردنبند می‌باشند که طولی حدود 80 الی 90 سانتی متر را به خود اختصاص داده‌اند. این گردنبند فاقد قفل و گیره می‌باشد و برای تنظیم طول آن می‌توان دایره را چندین بار دور گردن پیچید. با توجه به این موضوع می‌توان بیان کرد که سایز این گردنبند به صورت دلخواه تنظیم می‌شود و شما می‌توانید در دو نوع کوتاه یا بلند از این گردنبند استفاده کنید.

 

گردنبند طنابی-min
گردنبند طنابی-min

 

5. گردنبند زنانه لاریات

مدل این گردنبند زنانه همانند حرف Y است که در انتهای آن گره و نوعی آویز وجود دارد. این گردنبند‌ها امروزه بسیار پرطرفدار بوده و به همراه لباس‌های یقه باز ظاهر بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورند.

 

گردنبند زیبای لاریات-min
گردنبند زیبای لاریات-min

 

6. گردنبند فستون

یکی دیگر از انواع گردنبند زنانه، گردنبند فستون است که از گذشته تا به کنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این گردنبند زیبا چندین زنجیر آویزان شده است که این زنجیرها می‌توانند با سنگ‌های قدیمی و گران قیمت تزیین شوند.

 

گردنبند مرواریدی فستون-min
گردنبند مرواریدی فستون-min

 

7. گردنبند سوتوار

این گردنبندها اغلب بلند بوده و توسط یک قسمت آویز تزیین شده‌اند. طول گردنبند سوتوار چیزی حدود 75 الی 90 سانتی متر است و در میان خانم‌های جوان بسیار پر طرفدار بوده است.

 

گردنبند سوتوار-min
گردنبند سوتوار-min

 

8. گردنبند زنانه رو مانتویی

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بلندترین طول گردنبند، به گردنبند زنانه رو مانتویی اختصاص دارد. این گردنبند بلند و دخترانه بر روی لباس و مانتو قرار می‌گیرد و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده است. گردنبند رو مانتویی قابل استفاده در محل کار، مهمانی، دورهمی و حتی مجالس خاص می‌باشد.

 

انواع گردنبندهای رو مانتویی-min
انواع گردنبندهای رو مانتویی-min

 

آشنایی با طول استاندارد انواع گردنبند زنانه

دانستیم که گردنبندها در اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که انتخاب هر یک از آن‌ها به عوامل متعددی بستگی دارد. در ادامه راهنمای طول گردنبند استاندارد برای زنان را مشاهده می‌کنید.

گردنبند 35 سانتی متری: این گردنبند زنانه مانند مدل چوکر کاملا نزدیک گردن قرار می‌گیرد.

گردنبند 40 و 45 سانتی متری: گردنبندهایی با این طول روی استخوان ترقوه و اطراف گردن قرار می‌گیرند.

گردنبند 50 سانتی متری: این گردنبندها کاملا زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرند و با بسیاری از استایل‌ها هماهنگ می‌شود.

گردنبند 55 سانتی متری: این گردنبند که در دسته گردنبندهای نسبتا بلند قرار می‌گیرد، دقیقا روی سینه یا بالای سینه واقع می‌شود.

در انتخاب گردنبند زنانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که گفته شد گردنبند زنانه طول و انواع مختلفی دارد و با توجه به این تنوع قطعا انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گردنبند کار بسیار دشواری خواهد بود. در ادامه مهم‌ترین عوامل در انتخاب گردنبند را بررسی می‌کنیم.

1. شکل صورت فرد:

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شکل و فرم صورت فرد نقش بسیار زیادی در انتخاب گردنبندی مناسب دارد. به عنوان مثال افرادی که صورت کوچک و گردی دارند، بایستی از گردنبندهای بلندتری استفاده کنند زیرا گردنبندهای کوتاه گردی صورت را بیشتر می‌کند. در نقطه مقابل افرادی با صورت‌های کشیده می‌توانند به سراغ گردنبندهایی کوتاه نظیر چوکر و پرنسس بروند.

2. اندازه دور گردن:

اگر قصد خرید گردنبندهایی کوتاه نظیر چوکر را دارید، بایستی دور گردن خود را اندازه گیری کنید. پس از اندازه گیری دور گردن با متر خیاطی، بایستی به این عدد 5 سانتی متر اضافه کنید تا اندازه مناسبی برای گردنبند چوکر بدست آید.

3. قد فرد:

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد انتخاب انواع گردنبند در نظر بگیرید، قدتان است. خوب است بدانید که یک گردنبند بلند، می‌تواند فرد را قد بلندتر نشان دهد. با توجه به این موضوع اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است به سراغ گردنبندهایی با زنجیر بلند بروید.

4. شکل بدن:

در هنگام انتخاب گردنبند زنانه، بایستی به شکل و اندازه بالاتنه توجه ویژه‌ای داشت. در واقع خانم‌هایی که بالاتنه کوچکی دارند می‌توانند به سراغ گردنبندهایی بلند و چندلایه بروند. همچنین چنانچه بالاتنه درشتی دارید، بهتر است گردنبند زیر خط سینه قرار نگیرد.

در پایان امیدواریم که این مطلب برای ما مفید واقع شده باشد. چنانچه قصد خرید انواع گردنبند زنانه را دارید، می‌توانید از طریق همین سایت اقدام به خرید کنید.

 

به روز ترین مدل های گوشواره زنان سال 2021

 

همچنین ببینید

گوشواره قلابی 3-min

به روز ترین مدل های گوشواره زنان سال 2021

اکسسوری اکسسوری به هر لوازم جانبی اضافی که یک شخص به پوشش خود اضافه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *