جمعه , اردیبهشت 14 1403

با عجیب‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های دنیا آشنا شوید.

با عجیب‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های دنیا آشنا شوید.

رستوران از مهم‌ترین مکان‌هایی است که در هر شهر و کشور مورد توجه ساکنین و همچنین مسافران قرار می‌گیرد. در وهله اول، کیفیت غذا برای مراجعان و مهمانان آنجا حائز اهمیت است. از طرف دیگر، محیط داخلی و چشم انداز بیرونی و آنچه مهمانان در هر مکان با آن مواجه خواهند شد، در انتخاب مقصد مهم و موثر است.
بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا، به دنبال کشف بهترین و جالب توجه‌ترین مقاصد توریستی هستند. در این میان کشف انواع رستوران عجیب و غریب در دنیا و معرفی آنها به سایرین، می‌تواند مهمانان بسیاری برای آنها به ارمغان آورد. در این مقاله به معرفی تعدادی از عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا می‌پردازیم که ممکن است از نظر غذای سرو شده و یا محیط داخلی به نظر عجیب و غریب بیایند. همچنین در این میان ممکن است نحوه ارائه خدمات، موجب عجیب شناخته شدن آن مکان شود. با این حال نمی‌توان از معرفی شیک‌ترین رستوران‌های دنیا نیز صرف نظر کرد. در ادامه با مکان‌های جالب توجهی در سراسر دنیا آشنا خواهیم شد.

 

زندان جزیره شیطان در چین-min
زندان جزیره شیطان در چین-min

 

زندان جزیره شیطان در چین

فضای این رستوران به صورت یک زندان طراحی شده است. در واقع با خوردن غذا در چنین جایی ، ترس و وحشت زندانیان در بند را حس خواهید کرد! در زندان جزیره شیطان در چین، افراد ارائه دهنده خدمات لباس‌هایی مشابه زندانبانان پوشیده‌اند. همچنین ممکن است سر میز غذا، پای مشتریان با یک زنجیر به جایی وصل شده باشد.

 

توالت مدرن در تایپه، کشور تایوان-min
توالت مدرن در تایپه، کشور تایوان-min

 

توالت مدرن در تایپه، کشور تایوان

به احتمال بسیار زیاد طراحی این رستوران، چندان مورد پسند مشتریان نخواهد بود. اما این جا نیز با ویژگی‌های عجیب و غریب خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. محیط داخلی شبیه یک دستشویی طراحی شده است و افراد روی توالت فرنگی می‌نشینند و غذای خود را در ظروفی مشابه کاسه توالت فرنگی دریافت می‌کنند.

 

رستوران_ هوایی در لاس وگاس-min
رستوران_ هوایی در لاس وگاس-min

 

رستوران‌ هوایی در لاس وگاس

یکی از شیک‌ترین رستوران‌های دنیا برای اولین بار در سال 2008 در شهر لاس وگاس تاسیس شده است. این مکان به صورت معلق در فضای بین زمین و آسمان است. در واقع شما می‌توانید در فاصله 150 فوت از سطح زمین غذا بخورید و از چشم‌ انداز زیبای اطراف لذت ببرید. محبوبیت این گونه مکان‌ها به قدری افزایش یافته که در سایر کشورها نیز به ویژه چین و کانادا، اقدام به راه اندازی آنها کردند.

 

رستوران_ زیر آب در مالدیو-min
رستوران_ زیر آب در مالدیو-min

 

رستوران‌ زیر آب در مالدیو

رستورانی به نام ایتا در کشور مالدیو ساخته شده است که عنوان یکی از عجیب‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های دنیا را به خود گرفته است. فضای این جا در حدود 5 متر زیر دریا ساخته شده است و ظرفیت آن تنها 14 نفر می‌باشد. در اینجا می‌توانید انواع غذاهای دریایی و همچنین غذاهای غیر دریایی را سفارش دهید و از خوردن آنها در زیر آب دریا و جانوران در حال شنا لذت ببرید.

 

رستوران_ سکوت در بروکلین-min
رستوران_ سکوت در بروکلین-min

 

رستوران‌ سکوت در بروکلین

سکوت یک رستوران عجیب و غریب است که در بروکلین نیویورک در حال فعالیت است. این مجموعه با الهام از قوانین حاکم بر یک صومعه بودایی ساخته شده است. مشتریان در این جا باید در سکوت کامل و بدون ایجاد سر و صدای اضافی غذای خود را بخورند.آرامش حاکم بر این فضا در هنگام خوردن غذا، محبوبیت زیادی را برای آن به ارمغان آورده است.

 

قصر یخی در فنلاند-min
قصر یخی در فنلاند-min

 

قصر یخی در فنلاند

رستورانی با نام LumiLinna Snowcastle در کشور فنلاند ساخته شده است که می‌توان آن را یکی از شیک‌ترین و جالب توجه‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا معرفی کرد. صاحبان این مجموعه با بهره‌مندی از آب و هوای خاصی که بر این منطقه حاکم است، اقدام به افتتاح یک رستوران به صورت قصر یخی کرده‌اند. به افرادی که به آب و هوای سرد و یخی علاقه دارند و یا می‌خواهند که خوردن غذا در فضای سرد و یخی را تجربه کنند، توصیه می‌کنیم تا این مکان را در لیست مقاصد خود قرار دهند. دمای هوا در فضای داخلی این مجموعه بر روی 5 درجه سلسیوس تنظیم شده است. اما نگران غذاهای سرو شده نباشید. چرا که غذاهای کاملا گرم برای شما آورده خواهد شد. نکته قابل توجه این است که صاحبان این قصر یخی ناگزیر هستند تا این مجموعه را بعد از یک دوره مشخص یک ساله بازسازی کنند. چرا که فعالیت در داخل آن و سرو غذا موجب آب شدن یخ‌های محیط می‌شود.

 

ال دیابلو در جزایر قناری، کشور اسپانیا-min
ال دیابلو در جزایر قناری، کشور اسپانیا-min

 

ال دیابلو در جزایر قناری، کشور اسپانیا

یک رستوران جذاب که توانسته است توجه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب کند، در کشور اسپانیا و در جزایر قناری واقع شده است. این مکان در واقع در بالای دهانه یک کوه آتشفشان خاموش در جزیره قناری، پذیرای مشتریان خود می‌باشد. علاوه بر منظره جذابی که می‌توان برای چنین جایی متصور شد، می‌توان به روش طبخ خاص و منحصر به فرد غذا در این محل اشاره کرد. غذاها به وسیله گرمای زمین که در حدود 450 تا 500 درجه سانتی گراد در دهانه این کوه آتشفشان حس می‌شود، پخته می‌شوند.

 

ضیافت انسانی در ژاپن-min
ضیافت انسانی در ژاپن-min

 

ضیافت انسانی در ژاپن

تا به حال درباره جاهای عجیبی در ژاپن که غذای معروف و محبوب سوشی را بر روی دست انسان سرو می‌کنند بسیار گفته شده است. اما می‌توان ضیافت انسانی را نیز به عنوان یک رستوران عجیب و غریب معرفی کرد. در این مکان، اندام‌های انسان به عنوان غذا برای مشتریان مراجعه کننده سرو می‌شوند. البته باید خاطرنشان کرد که این غذاها اندام‌های واقعی انسان نیستند و تنها غذاهایی هستند که توسط آشپزان بسیار حرفه‌ای و هنرمند به شکل اندام‌های انسانی تهیه شده‌اند.

 

کافه باربی در کشور تایوان-min
کافه باربی در کشور تایوان-min

 

کافه باربی در کشور تایوان

یک کافه در کشور تایوان با کسب مجوز از سوی ماتل که کارخانه تولید عروسک و محصولات باربی است، به صورت رویایی و با تم باربی ساخته شده است. فضای این کافه به رنگ صورتی جذاب می‌باشد و بر روی همه چیز عکس‌هایی از باربی قابل مشاهده است. جهت تکمیل تم باربی در این کافه، کارکنان و خدمه آن نیز لباس باربی را به عنوان یونیفرم محل کار خود می‌پوشند.

 

نیولاکی در احمدآباد کشور هند-min
نیولاکی در احمدآباد کشور هند-min

 

نیولاکی در احمدآباد کشور هند

فردی در احمدآباد کشور هند، رستورانی را بر روی زمین یک گورستان راه اندازی کرده است. اما آنچه که موجب عجیب و غریب جلوه کردن این مکان شده است، وجود قبرها در وسط آن هستند. در واقع صاحب این رستوران، به جای برداشتن قبرها، با بستن حصارهای فلزی به دور آنها، دکور داخلی عجیب و غریبی برای این مجموعه فراهم کرده است. افراد مراجعه کننده غذای خود را در حالی دریافت کرده و می‌خورند که در کنار قبرهایی که بر روی این زمین قرار دارند، نشسته‌اند.

 

رستوران مریخ در آمریکا-min
رستوران مریخ در آمریکا-min

 

رستوران مریخ در آمریکا

یکی از زیباترین و شیک‌ترین رستوران‌های دنیا واقع در آمریکا است که برای علاقه مندان به سفرهای فضایی بسیار جالب توجه است. خوردن غذا در محلی که طراحی داخلی آن یادآور سیاره مریخ باشد، می‌تواند یکی از تجربه‌های خاص و جالب برای گردشگران باشد. در این جا، محیطی به رنگ قرمز و سنگی برای فضای داخلی در نظر گرفته شده است.

 

بابل روم (The Bubble Room) در آمریکا-min
بابل روم (The Bubble Room) در آمریکا-min

 

بابل روم (The Bubble Room) در آمریکا

بابل روم در سال 1979 در کشور آمریکا تاسیس شده است. ویژگی خاص و عجیب بابل روم که آن را تبدیل به یکی از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌ها در دنیا کرده است، تزئین فضای داخلی آن به وسیله اسباب بازی‌های قدیمی است که به دهه‌های 1930 و 1940 تعلق دارند. علاوه بر این، موسیقی‌های مربوط به سال‌های 1920 تا 1940 نیز در این جا پخش می‌شوند. همچنین می توان به عکس‌های قدیمی در محل اشاره کرد که جلوه خاص و منحصر به فردی را به این مکان بخشیده‌اند.

 

رستوران آبشار Escudero در فیلیپین-min
رستوران آبشار Escudero در فیلیپین-min

 

رستوران آبشار Escudero در فیلیپین

آبشار Las basin یکی از آبشارهای معروف در دنیاست که در کشور فیلیپین قرار دارد. رستورانی در جوار همین آبشار ساخته شده و پذیرای مشتریان و گردشگران بسیاری است. در هوای گرم تابستان، خوردن غذا در کنار این آبشار دلپذیر و لذت بردن از هوای خنک محیط بسیار لذت بخش خواهد بود. میزها و صندلی‌های آن از جنس بامبو ساخته شده است. در نهایت بعد از خوردن غذا در این مکان، به احتمال زیاد با لباس‌های خیس از آن خارج می‌شوید.

 

رستوران_ درختی The Dining Pod Koh Kood در تایلند-min
رستوران_ درختی The Dining Pod Koh Kood در تایلند-min

 

رستوران‌ درختی The Dining Pod Koh Kood در تایلند

برند Soneva یکی از برندهای لوکس دنیا می‌باشد که برای محیط زیست اهمیت بسیاری قائل می‌شود. در ادامه فعالیت‌هایی که این برند در جهت حفظ محیط زیست و کمک به بهره مندی از آن کرده است، یک رستوران درختی در کشور تایلند راه اندازی کرده است که در بالای یک درخت ساخته شده و چشم انداز بسیار زیبایی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. ‌

 

فورتزا مدیکا در ایتالیا-min
فورتزا مدیکا در ایتالیا-min

 

فورتزا مدیکا در ایتالیا

در کشور ایتالیا و در محلی نزدیک به برج معروف پیزا، رستورانی بر روی یک قله نظامی 500 ساله بنا شده است. در واقع این مکان یک زندان امنیتی بزرگی است که خدمات سرو غذا را ارائه می‌دهد. رزرو میز در اینجا اصلا ساده نیست و ماه‌ها قبل باید اقدام به رزرو میز برای صرف یک شام کنید. سپس، میهمانان تحت تدابیر شدید امنیتی و با همراهی ماموران ایتالیایی به سر میز خود هدایت می‌شوند. در نهایت، دزدها و خلافکاران حرفه‌ای و سابقه‌دار مسئول پذیرایی از مشتریان هستند.

 

رستوران صخره_ای در زنگبار-min
رستوران صخره_ای در زنگبار-min

 

رستوران صخره‌ای در زنگبار

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری بسیار زیبا و شیک در کشور زنگبار می‌باشد. این رستوران در واقع یک خانه قدیمی است که بر روی صخره‌ای در نزدیکی ساحل Michanvi Pingwe در کشور زنگبار قرار دارد. مراجعه کنندگان به وسیله قایق می‌توانند به این محل برسند و از یکی از بهترین منوهای غذاهای دریایی در دنیا لذت ببرند.

 

راهنمای سفر به مشهد: اماکن تاریخی مشهد

با مکان های گردشگری و جاذبه های طبیعی مشهد آشنا شوید!

معرفي اماكن تاريخي، تفريحي و مذهبي طبس

اماکن تفریحی و مذهبی و تاریخی شهر نیشابور

وسایل مورد نیاز سفرت را بشناس

همچنین ببینید

پارک کوهسنگی مشهد

راهنمای سفر به مشهد: مناطق گردشگری مشهد

مشهد مقدس با وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) یکی از اولین گزینه‌ها برای سفرهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *