جمعه , اردیبهشت 14 1403

خانه تکانی بدون کمردرد واقعا ممکن است؟

خانه تکانی بدون کمردرد واقعا ممکن است؟

حتما شما هم کمردرد بعد از خانه تکانی را برای یک بار هم که شده تجربه کرده‌اید. خوب است بدانید که این عارضه دردناک نه تنها برای شما، بلکه برای بسیاری از خانم‌ها اتفاق می‌افتد. به نظر شما دلیل اصلی این کمردردهای آزاردهنده چیست؟

آیا خانه تکانی بدون کمردرد ممکن است؟ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که با رعایت چند ترفند ساده می‌توان برای همیشه با کمردردها خداحافظی کرد. در ادامه این مقاله به بررسی کاربردی‌ترین ترفندها برای خانه تکانی بدون کمردرد می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

چگونه خانه تکانی بدون کمردرد را تجربه کنیم؟

خوب است بدانید که کمردرد در هنگام خانه تکانی اغلب به دلایل مختلفی به سراغ شما می‌آید. توصیه ما به شما این است که پیش از هر گونه اقدامی دلایل ایجاد کمردرد خود را شناسایی کنید. آیا طرز ایستادن یا نشستن شما نادرست است؟ آیا اجسام سنگین را یک باره و به طور نادرستی بلند می‌کنید؟ همه این رفتارها می‌توانند در ایجاد کمردرد دخیل باشند. در ادامه چندین نکته ساده برای جلوگیری از کمردرد را بیان می‌کنیم.

1. برای داشتن خانه تکانی بدون کمردرد، به وضعیت نشستن و ایستادن خود توجه کنید.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ریشه بسیاری از کمردردها در خانه تکانی، در ایستادن و نشستن نادرست است. بهتر است از نشستن‌های طولانی پرهیز کرده و پس از گذشت حداکثر 30 دقیقه از جای خود بلند شده و چندین قدم بردارید. انجام حرکات کششی پس از نشستن‌های طولانی نیز می‌تواند از ایجاد کمردرد جلوگیری کند. در هنگام ایستادن نیز سینه و شکم خود را جلو و محکم نگه دارید و پس از گذشت چند دقیقه حتما موقعیت ایستادن را تغییر دهید.

2. برای بلند کردن اشیا سنگین یک باره عمل نکنید!

برای برداشتن اشیا بهتر است در ابتدا روی زانو و ران خم شوید و سپس به آرامی اشیا را بلند کنید. به هیچ عنوان یکباره برای بلند کردن اشیا اقدام نکنید. همچنین بهتر است از خم کردن کمر نیز خودداری کنید.

3. در هنگام استفاده از جارو برقی به وضعیت ایستادن و خم شدن کمر توجه کنید.

خوب است بدانید ایجاد خمیدگی در قسمت انتهایی کمر می‌تواند سلامت ستون فقرات را به خطر انداخته و باعث ایجاد کمردرد شود. علاوه بر این کشیدگی بیش از حد بدن و قوز کردن در هنگام استفاده از جاروبرقی نیز می‌تواند آسیب‌زا باشد. این کار ممکن است سبب مشکلاتی نظیر آسیب‌های نخاعی شود و سفتی یا درد بیش از حد کمر را در پی داشته باشد. به نظر شما بهترین روش استفاده از جاروبرقی چیست؟ در هنگام استفاده از این وسیله بایستی یک پای خود را جلوتر و دیگری را عقب‌تر قرار دهید و به جای خم کردن کمر و ستون فقرات، به کمک پاها به جلو و عقب تغییر وضعیت دهید.

 

خم کردن کمر سبب ایجاد کمردرد می_شود-min
خم کردن کمر سبب ایجاد کمردرد می_شود-min

 

4. در هنگام خانه تکانی و گردگیری نکات زیر را رعایت کنید.

در هنگام گردگیری بهتر است دست غیر فعال را روی جسم مورد نظر قرار داده و سپس اقدام به تمیز کردن کنید زیرا با انجام این حرکت فشار وارده به کمر کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این توصیه می‌شود که تا حد امکان به صورت ایستاده کار کنید و از خم شدن پرهیز کنید. برای نظافت جاهایی با ارتفاع بلند حتما از چهارپایه استفاده کنید و برای نظافت وسیله مورد نظر حتما به آن نزدیک باشید.

5. برای شستن ظرف‌ها به پاها استراحت دهید.

همانطور که می‌دانید ایستادن طولانی مدت می‌تواند سبب ایجاد کمردرد شود. برای انجام کارهایی نظیر شست و شوی ظرف‌ها توصیه می‌شود که یک چهارپایه کوچک کنار پاهایتان قرار داده و جهت استراحت پاها را روی آن بگذارید. این ترفند را می‌توانید در کلیه کارهایی که به صورت ایستاده انجام می‌شوند، به کار بگیرید.

6. برای مرتب کردن خانه به هیچ عنوان دولا نشوید!

بسیاری از خانم‌ها در خانه تکانی برای برداشتن وسایل روی زمین قسمت کمر را خم کرده و به اصطلاح دولا می‌شوند. خوب است بدانید که این عادت غلط سبب آسیب جدی به ستون فقرات و دیسک‌ها می‌شود. بنابراین برای برداشتن وسایل حتما کمر را صاف نگه داشته و زانوها را خم کنید. با انجام این ترفند کاربردی خانه تکانی بدون کمردرد را تجربه خواهید کرد.

7. برای تمیز کردن کف زمین از دو دست استفاده کنید.

تمیز کردن کف یکی دیگر از کارهای پر زحمت خانه تکانی است که اغلب توسط یک تی بلند انجام می‌شود. اگر در نظافت کف از تی بلند استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که در حالت ایستاده کمر خود را صاف نگه داشته و با هر دو دست به طور همزمان کار کنید. در واقع اگر تنها یک دست در یک سمت کار کند، آنگاه عضلات کمر در سمت مخالف دچار گرفتگی و در نتیجه ایجاد کمردرد می‌شوند.

خانه تکانی بدون کمردرد و پیشگیری از آن

1. قبل از شروع خانه تکانی: اگر شما هم به دنبال خانه تکانی بدون کمردرد هستید، بایستی پیش از شروع کار بدن خود را گرم کنید. برای انجام این کار می‌توانید به مدت 10 دقیقه در خانه به صورت سریع راه بروید. این اقدام سبب گرم شدن بدن و کاهش اثرات ناشی از خانه تکانی می‌شود.

 

کمردرد ناشی از خانه تکانی-min
کمردرد ناشی از خانه تکانی-min

 

2. حین انجام کار: در هنگام انجام خانه تکانی می‌توانید به خودتان استراحت دهید و همه کارها را یکباره انجام ندهید. همچنین با توجه به مطالب فوق می‌توانید از یک چهارپایه کوچک برای استراحت پاها استفاده کنید. این کار سبب انقباض و شل شدن عضلات شده و در نتیجه فشار کمتری به مفاصل وارد می‌شود. برای رفع خستگی ناشی از کار کردن می‌توانید از کمپرس آب گرم و یا حتی انجام حرکات کششی استفاده کنید.

3. پس از پایان کار: پس از اتمام خانه تکانی نیز چند حرکت کششی انجام دهید تا با کاهش فشار وارده بر مهره‌ها، خون رسانی هم بهتر انجام شود. در واقع خشکی کمر نقش بسیار زیادی در ایجاد کمردرد دارد و با انجام چندین حرکت کششی ساده می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.

در پایان امیدواریم که این مطلب برای علاقه مندان مفید واقع شود. به نظر شما چه ترفندهای دیگری برای جلوگیری از کمردرد پس از خانه تکانی وجود دارد؟ شما می‌توانید سوالات و نظرات ارزشمند خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

 

چگونه لکه جوهر روی فرش را از بین ببریم

ایده های متنوع برای تزیین میز تلویزیون

آشنایی با ویژگی های خانه دوبلکس به همراه 20 عکس از خانه های دوبلکس شیک

 

همچنین ببینید

گوشواره قلابی 3-min

به روز ترین مدل های گوشواره زنان سال 2021

اکسسوری اکسسوری به هر لوازم جانبی اضافی که یک شخص به پوشش خود اضافه می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *